HumanMed - humanistyczne oblicze medycyny.
Kłopoty komunikacyjne są jedną z głównych przyczyn niestosowania się pacjentów do zaleceń lekarza czy postrzegania go jako niekompetentnego. Właściwe komunikowanie się z chorym może stanowić 60-70% skuteczności terapii, szczególnie w chorobach przewlekłych Badania mówią, że pozwy dotyczące błędów w sztuce lekarskiej są wnoszone głownie przez pacjentów niezadowolonych ze sposobu rozmowy z lekarzem.
Właściwa komunikacja z pacjentem ma także walor ekonomiczny. Pacjenci z niższym poziomem lęku związanym z chorobą ufający swoim wspierającym lekarzom generują niższe koszty terapii (rzadsze wizyty u lekarza, krótszy pobyt w szpitalu, mniejsze zapotrzebowanie na leki).
Chcąc wesprzeć lekarzy w doskonaleniu kompetencji komunikacyjnych pomocnych w ich codziennej pracy z pacjentem przygotowaliśmy szkolenie: Zdrowie w słowie. Repetytorium umiejętności komunikacyjnych dla lekarzy.
Korzyści:
- Wzrost lojalności pacjenta względem lekarza
- Zwiększenie skuteczności terapii
- Zwiększenie autorytetu lekarza w oczach pacjentów
- Zmniejszenie liczby wizyt pacjentów
- Większy komfort pracy lekarza
- Mniej „trudnych pacjentów
Program:
- Dlaczego warto dbać o jakość rozmowy z pacjentem?
- Problemy pacjentów czyli co choroba zmienia w człowieku?
- Przyczyny niezadowolenia pacjentów - wnioski z badań.
- Czym różni się komunikacja z pacjentem od komunikacji z klientem, współpracownikiem, członkiem rodziny?
- Władza i jej konsekwencje w procesie leczenia
- Modele komunikacji lekarz- pacjent
- Blokady w komunikacji z pacjentem i ich wpływ na tworzenie i przebieg trudnych sytuacji
- Komunikacja z pacjentem w modelu relacji opartym na współpracy
- „Złoty standard komunikacji" - nauka podstawowych metod usprawniających komunikację
- Poziomy komunikacji z pacjentem: poznawczy, emocjonalny, behawioralny
- Wyrażanie empatii
- Komunikacja wspierająca
- Komunikacja niewerbalna - odczytywanie emocji i nastawienia pacjenta na podstawie sygnałów niewerbalnych
- Trudne sytuacje w kontakcie z pacjentem:
- Kwadrat von Thuna
- Konfrontacyjny komunikat JA
- Kiedy musisz odmówić pacjentowi
- Metoda 6 kroków Gordona
Czas trwania: 2 dni = 16 godzin
Miejsce: Poznań
Cena: 1150zł
Cena rabatowa: 1035zł*
*Rabat 10% przysługuje sytuacji:
- uczestnictwa w szkoleniu dwóch osób z tej samej placówki
- uczestnictwa jednej osoby w dwóch szkoleniach
W cenę wliczone są: uczestnictwo w szkoleniach, indywidualne konsultacje z trenerami, materiały szkoleniowe, certyfikat ukończenia programu, wyżywienie w postaci obiadu i przerw kawowych podczas szkolenia.
W celu dokonania zgłoszenia prosimy o kontakt: beata_tylus@human-resources.pl